Speakers

Martynova Olena

Head of Strategic Marketing Department at 1+1 Media

Имеет более чем 20-летний опыт работы в медиабизнесе. Начинала карьеру как телерепортер экономических новостей. В 1999 году пришла в холдинг UMH Group в качестве директора по маркетингу и PR. Принимала участие в создании многих популярных печатных изданий, в числе которых «Теленеделя», «Фокус», «Деньги», а также нескольких радиобрендов. За время работы Елены Мартыновой в компании UMH Group стала публичной, а ее EBIDTA за 2012 г. составил $ 28,7 млн. С начала 2014 г. работает в «1+1 Медиа». Кроме внедрения нестандартного и принципиально нового процесса продвижения телевизионных брендов, смогла развить и закрепить позиции, в частности, бренда «1+1» как производителя впечатляющего социального контента. В результате за два года телеканал стал обладателем трех премий «Телетриумф», награды Ukrainian Design: The Very Best Of, а промокампания, приуроченная к премьере фильма о чернобыльской катастрофе «Расщепленные на атомы» получила золото престижной Международной маркетинговой премии PromaxBDA Europe Awards 2017 в номинации Special Event/Programme Promotion

Ms. Martynova has more than 20 years of experience in the media business. She started her career as a TV reporter in economics. In 1999, she joined the UMH Group in a capacity of Marketing and PR Director. She took part in launching many printed media, including Telenedelya, Focus, Dengi as well as someradio stations. During the time of Olena Martynova's work in the company, UMH Group became public and its EBIDTA amounted to $ 28.7 million within 2012. Since the beginning of 2014, Ms. Martynova has been working at 1+1 Media. In addition to introducing a non-standard and fundamentally new process of television brands promotion, she was able to develop and consolidate positions, in particular, the brand of 1+1, as a producer of impressive social content. As a result the channel gained three Teletriumf awards as well as Ukrainian Design awards: The Very Best Of, the promotional campaign dedicated to the premiere of the Split into Atoms, a film about the Chernobyl disaster, won the prestigious International Marketing Award PromaxBDA Europe Awards 2017 in the nomination Special Event/Programme Promotion.