Новини
Федір Возіанов на XII Міжнародному PR-фестивалі: «Бренд починається з любові»
Федір Возіанов – один з найбільш яскравих і талановитих вітчизняних дизайнерів одягу. У фешн-індустрії з 1998 року, хоча участь в UFW став приймати всього кілька років тому. У той же час в Європі його ім'я, як і його роботи, відомі давно і дуже добре. І якщо в Україні Возіанов «закриває» двадцятку найуспішніших вітчизняних дизайнерів, то італійський Vogue ще в 2010 році включив його в число восьми найпрогресивніших художників-модельєрів Європи, Азії та США. Такої честі, крім Возіанова, з українських дизайнерів поки ніхто удостоювався.
Свій стиль Федір Возіанов визначає як «естетичний авангард». Сміливі експерименти з кроєм, пошук найбільшої лаконічності, мінімалізм, «антигламурність» – основні елементи творчого почерку художника. Одяг vozianov – це, перш за все, естетика і індивідуальність. А висока якість і зручність роблять його привабливим не тільки в ролі фешн-об'єкта, а й за межами подіуму.
Саме Федір Возіанов став почесним гостем першого дня XII Міжнародного PR-фестивалю. Відомий дизайнер виступив перед аудиторією в рубриці «Людина-бренд».
Незважаючи на те, що Возіанов на Заході якраз і є тією людиною-брендом, що символізує для багатьох не тільки прогрес, але і українську моду, сам художник до такого «титулування» відноситься з часткою гумору. Про що не забув згадати і на фестивалі у відповідь на представлення його як «людини-бренда». Звертаючись до аудиторії, він зазначив, що, як будь-яка творча особистість, негативно ставиться до шаблонів, тому воліє виступати без попередньо заготовлених промов. А ще вітає формат діалогу, оскільки це дозволяє, по-перше, відразу зрозуміти, чи слухають тебе, по-друге, говорити про те, що насправді хвилює і цікавить аудиторію.
Мабуть тому після невеликої преамбули дизайнер звернувся до слухачів з питанням, що, на їх погляд, є ключовим критерієм людини-бренду. І отримавши відповідь, що головний критерій будь-якого бренду – це його вартість, розвинув цю думку. Він підкреслив, що якщо мова йде про людину-бренд, показовий той факт, що людина може мати велику цінність, конвертовану в фінансовий еквівалент, при цьому сама може бути бідною. Причому цінність присутня з самого початку, а вартість напрацьовується в процесі розвитку особистості/бренда. В цілому ж, головна ознака брендовості стосовно до особистості – впізнаваність і тиражованість. Але з чого починається історія народження людини-бренду?
«Як людині абсолютно не технологічній, мені здається, що будь-який особистісний бренд починається з того, що у людини з'являється предмет любові, – зауважив дизайнер. – Дивно говорити про високі почуття в цьому контексті, але я впевнений, що це саме так. До того, як це відбувається, всі інші емоції, ідеї, плани – просто ідеї, емоції і плани. Вони ніби тліють. Але як тільки з'являється той самий предмет любові, вони починають горіти. І в результаті взаємодії зі своїм предметом кохання виходить те, що з технологічної точки зору називається брендом».
У подальшій дискусії з залом, предметом якої стало питання дизайнера, чи може бренд розвиватися чисто технологічно, з первісного «так» у результаті народилася інша формула. А саме: якщо об'єднати любов і технології, то результат буде набагато вищим, ніж якщо піти або виключно одним, або іншим шляхом.
Федір Возіанов: «З цим я згоден на 150%. Думаю, що коли люди стають брендами – це якраз і є об'єднання з одного боку глибокого почуття, з іншого – досить холодного розрахунку. Якщо подивитися, як народжується якісь відомої марки, то практично завжди все відбувалося за цією формулою. Сам по собі чистий розрахунок може бути основою для чогось довготривалого, але без емоції він буде недопрацьованим. Тобто бренд в будь-якому випадку починається з сильного почуття, і в т.ч. любові засновника до того, чим він займається або збирається займатися». Дизайнер навів приклад з особистого досвіду, коли в дитинстві вперше зшив річ, щоб сподобається дівчині, після чого буквально «захворів» творчістю. «На мій погляд, важливою складовою людини-бренду або просто того, хто розвиває якусь справу, є поняття байдужості, – продовжив дизайнер, – і без цього поняття скільки-небудь успішний розвиток бренду неможливий». Він згадав, що в контексті розвитку бренду, особливо творчого, завжди говорять про креатив, заглибленість, творчість, емоційність, але слово «байдужість» ніде не фігурує. Тоді як воно критично важливе. Оскільки для того, хто зібрався розвивати що-небудь, крім захопленості якоюсь справою або ідеєю важливо і те, до чого він байдужий. І чим він готовий пожертвувати, щоб розвинути свій бренд. «Мені здається що люди-бренди – це люди з досить розвиненим почуттям байдужості до всього, що їм може заважати в досягненні мети. Не маючи цього почуття, вони не змогли б повністю віддаватися своїй справі і домагатися тих результатів, яких вони хочуть досягти», – зазначив Возіанов.
Ще один важливий критерій для формування людини-бренду, на думку дизайнера – свого роду фанатизм, самозречення і жертовність. Більшість людей, чиї імена увійшли в історію, і яких з повним правом можна вважати брендами, дійсно майже усім жертвували заради досягнення мети.
На завершення виступу на запитання, що потрібно зробити людині, яка хоче стати брендом, крім того, що «полюбити свою справу і відректися від усього», Федір Возіанов відповів: «Чи може людина стати брендом, думаючи, що він хоче стати брендом? Думаю, що ні. Це шлях в нікуди».