Новини
Панельна дискусія «Корпоративний PR у турбулентному середовищі»: комунікація і ще раз комунікація!
Враховуючи непросту суспільно-політичну та економічну ситуацію в країні, організатори XII Міжнародного PR-фестивалю не могли обійти увагою тему корпоративного PR в умовах турбулентності. У присвяченій цій темі панельній дискусії, взяли участь директор зі зв'язків з громадськістю та комунікацій Групи СКМ Наталя Ємченко, керівник департаменту зі зв'язків з громадськістю Смарт-Холдингу Євген Загорулько, PR-директор Корпорації «АТБ» Ганна Лічман, керівник відділу з розвитку бізнесу КПМГ в Україна Аліна Севастюк і PR-директор банку «Російський Стандарт» Віра Тарасенко.
Відкриваючи дискусію, модератор, віце-президент Української PR-Ліги Олена Дерев'янко підкреслила, що, незважаючи на всі зовнішні проблеми, «при правильному підході і створеній системній PR-роботі «подушці» антикризової безпеки», компанії можуть працювати не менш ефективно, ніж до кризи.
Ставлячи питання кожному з учасників, вона торкнулася найбільш актуальних аспектів в рамках заявленої теми. У т.ч. як підвищена турбулентність відбивається на пріоритетах PR-роботи, на чому повинні сфокусувати увагу керівники PR-служб, як в запропонованих обставинах ефективно комунікувати з цільовою аудиторією, як переживають кризу представники різних форм бізнесу і т.д.
У результаті, в процесі дискусії вдалося обговорити цілий ряд проблем, з якими PR-фахівцям доводиться стикатися не тільки в кризові періоди, а й кожного дня. Говорили про те, що криза – це лакмусовий папір, який дозволяє перевірити на міцність як сам бізнес, так і всі його структури, в тому числі якість роботи PR-служб, і дає можливість виробити і відточити ефективні антикризові механізми. Про те, що на першому плані сьогодні знаходяться комунікації, тому від досвіду PR-фахівців залежить, з якими результатами їх компанія або аутсорсинговий проект вийде з тієї самої «зони турбулентності». Загальну думку з даного аспекту висловив Євген Загорулько: «Кризова ситуація – це можливість для піарщика проявити себе. Цінність фахівця з комунікацій в компанії багаторазово підвищується. При цьому криза – це не привід змінювати довгострокову комунікаційну стратегію. Компанія повинна скоротити час реагування на зовнішні виклики і активніше використовувати інструменти управління репутацією, які дають моментальний ефект».
Надзвичайно актуальну тему, а саме як в умовах турбулентності ефективно комунікувати з цільовою аудиторією, зберігаючи політичний нейтралітет і не втрачаючи ділової репутації, підняла Наталія Ємченко.«Зараз йде величезний вал інформації – достовірної, недостовірної, навмисно недостовірної. У тому числі– стосовно бізнесу. Піарщик всередині компанії знає, що насправді відбувається. Іноді ці знання збігаються з очікуваннями, лягають в добрий грунт і моментально дають паростки. Це не складно, тут головне –швидкість і лаконічність. Іноді ж ці знання йдуть врозріз з тим, що хочуть почути. І ось тут багато чого залежить від професіоналізму піарщика. Що я вважаю ознакою високої кваліфікації, ефективності та готовності до поточної ситуації – коли ви небажаний, такий, що суперечить мейнстріму контент вмієте не просто донести, а змушуєте вашу аудиторію хоча б не погодитися, але все ж зрозуміти і прийняти його», – підкреслила вона. Говорячи про прикмети часу, Ємченко зазначила, що в суспільстві сьогодні актуалізований запит на безпеку – особисту, економічну, ідеологічну. Саме тому комунікації в такий період повинні бути максимально швидкими і, одночасно, збалансованими. У той же час нові пріоритети і загострення відчуття соціальної справедливості як результат будь-якої революції вимагають від бізнесу заново підтверджувати свою соціальну легітимність, свою користь для суспільства, не виходячи за рамки своєї «території»: «Бізнес, поза всяких сумнівів, може і повинен діяти і говорити з урахуванням нового порядку. Найголовніше правило – бути поза політикою».
Аліна Севастюк у своєму виступі зупинилася на тенденціях, актуальних для галузі не тільки в кризовий період, але й у довгостроковій перспективі: «PR сьогодні – це відповідальна робота всупереч старим і небезпечним стереотипам в організаціях з приводу того, в чому його основне завдання. По-перше, збільшився вплив окремої людини на репутацію будь-якої організації завдяки високій швидкості поширення інформації. По-друге, все більшу роль мають мультимедійність і комбінація форм комунікації. По-третє, як ніколи важлива внутрішня комунікація, до того ж відбувається розмивання кордонів в тому, де закінчується внутрішня комунікація і починається зовнішня».
Відгук у учасників та аудиторії викликаний темою захисту ділової репутації, підняла Ганна Лічман, яка акцентувала увагу на тому, що в Україні практично неможливо відстоювати ділову репутацію в правому полі.«Сьогодні за моїми підрахунками раз в 200 посилилися фейк-атаки на будь-який бізнес. Ми це бачимо на власному прикладі. Здавалося б, реагування на фейк-атаку – пряме завдання піарщика. Що в даній ситуації може зробити піарщик в легальному правому полі, виключаючи комунікаційну функцію, про яку вже було сказано? Насправді нічого. Навіть якщо ви дуже захочете. Якщо мова йде про негатив у традиційній пресі, є малий шанс довести свою правоту. Якщо мова йде про інтернет та ін., шанси відстояти свою репутацію мінімальні», – підкреслила вона. У свою чергу Віра Тарасенко зазначила, що дуже багато чого в даному випадку залежить від роботи PR-служб: «.. в питанні захисту репутації важливу роль грає якість роботи PR-служб. Дуже важливо, щоб піарщики виважено працювали зі ЗМІ, і, бажано, ділилися досвідом, а не протистояли один одному». Ганна Лічман також звернулася до професійного співтовариства з пропозицією спільно виробити ефективні механізми захисту ділової репутації.
Практично всі спікери згадували про важливість взаємозв'язку структурних підрозділів і топ-менеджменту всередині компанії для досягнення максимального ефекту. І про те, що в той же час дуже важливо відчувати особисту відповідальність, не боятися приймати рішення і діяти вчасно. Аліна Севастюк: «Дуже важливо знайти як спосіб знання, енергію людей, їх таланти в ці складні часи застосувати на благо, і в тому числі для того, щоб оновити стратегію. Час бути воїнами і найголовніше – розуміти, коли потрібно вступити в бій, а коли потрібно не запорошити кінчиків своїх чобіт».
У підсумку, ефективних антикризових корпоративних PR інструментів, серед інших, були названі постійний моніторинг ризиків і моментальне їх купірування, негайне спростування недостовірної інформації, активізація всіх контактів і відносин, відкритість і постійна комунікація, зважені рішення, перевірений контент. Відповідно, дії, які в нинішній ситуації працюють в мінус і PR-фахівця, і бізнесу в цілому, і яких потрібно уникати – це відсутність комунікації, в т.ч. зі стейкхолдерами, повне припинення проектів, панічних настроїв.