Новини
PR-Фестиваль в Пущі-Озерній: і користь, і задоволення
Віце-президент Української PR-Ліги, партнер Агентства PR-Service і за сумісництвом глава Оргкомітету XI Міжнародного PR-Фестивалю Олена Дерев'янко розповіла, що чекає учасників цієї культовою події в нинішньому році.
Рекламастер (РМ): XI Міжнародний PR-фестиваль вже не те що не за горами, а практично на порозі. Тому саме час «підготувати грунт» і поговорити про сьогодення і майбутнє піар-індустрії. Що новенького відбулося або відбувається на вітчизняному PR-ринку?
– Ви знаєте, по-перше, можна з упевненістю стверджувати, що в даний час український PR-ринок знаходиться на певному підйомі. Життя вирує, незважаючи на відсутність виборів – :) – в ракурсах для розвитку бурхливої PR-активності не бракує. І хоча з часів останньої кризи PR-бюджети зазнали значних змін у бік скорочення, інтерес до PR як однієї з невід'ємних складових розвитку компаній і брендів не те що не згасає, а, навпаки, зростає. Серед найбільш активних споживачів PR-послуг сьогодні я б виділила держструктури (і як самостійний напрям – окремих чиновників), транснаціональні корпорації, вітчизняні стартапи – нові компанії та бренди. З'явився і цікавий тренд – зростає попит на проекти в сфері стратегічних комунікацій. Мабуть, через майже два десятиліття розвитку PR-індустрії в Україні вітчизняна бізнес-спільнота все ж починає звикати до думки про те, що якісне управління репутацією для компанії важливо не менше, ніж інші більш звичні бізнес-процеси. Приходить розуміння того, що з репутацією необхідно працювати, і працювати системно. Тільки в цьому випадку можна розраховувати на позитивний результат. У той час, як епізодичні PR-активності проблем, на жаль, не вирішують і погоди, за великим рахунком, не роблять.
РМ: Чому присвячений PR-фестиваль цього року?
– Цього разу ми вирішили обійтися без традиційної політичної складової. Якось непомітно вона настільки щільно увійшла в наше життя, що без неї, здається, вже й дитяче свято не обдуриш, а це ненормально. Загалом, політику ми на цей раз залишили політикам, а самі будемо говорити в основному про бізнес, точніше, про бізнес-PR. Не секрет, що для багатьох представників бізнес-спільноти PR представляється чимось на зразок тієї самої «валізи», яку і нести важко, і кинути шкода. Але при цьому користі від нього якось не густо. Як результат, діяльність PR-департаментів окремих компаній зосереджена виключно на веденні корпоративного сайту і розсилці прес-релізів. Хотілося б зруйнувати ці стереотипи і продемонструвати потенційним споживачам PR-послуг, чого може досягти компанія при наявності грамотної PR-стратегії. З урахуванням того, що в залежності від специфіки бізнесу змінюється і вектор PR-активності. Ось про найбільш успішні PR-моделі для бізнесу і будемо говорити на фестивалі. І, зрозуміло, про ринкові тенденції, нові технології, інновації, ситуації на вітчизняному медіаринку та багато іншого. Загалом, про все, що входить в сферу компетенції і відповідальності PR-фахівців комерційних організацій – компаній та їх об'єднань.
РМ: Опишіть в двох словах склад «фестивальної» аудиторії цього року – з точки зору професійного складу учасників?
– Наша аудиторія від року до року істотних змін не зазнає. Основне ядро – це представники PR-спільноти (як представники профільних агентств, так і PR-фахівці різних компаній, підприємств, організацій), а також маркетологи, медіа-ком'юніті компаній різного розміру та галузевої належності. І, що приємно, все частіше з'являються представники топ-менеджменту компаній – як мінімум, на рівні заступників «перших осіб».
РМ: Формат київського PR-фестивалю визначається як «міжнародний». Хто цього разу буде представляти далеке (і не дуже) зарубіжжя?
– Вже підтвердили свою участь в якості спікерів Джейн Уїлсон, виконавчий директор CIPR, Андрес Остлунд, автор унікального проекту Friday Kyiv, реалізованого в Україні, Наталія Синдєєва, засновниця одного з найпопулярніших сьогодні в Росії ТВ-форматів – телеканалу Дождь. В якості учасників на фестивалі вже точно будуть присутні білоруські та російські колеги. Очікуємо і представників інших країн СНД.
РМ: Дозвольте одне не дуже зручне питання. Навіщо Українській PR-Лізі і особисто Вам PR-фестиваль?
– Нам усім (візьму на себе сміливість відповісти і за себе, і за колег по професії та PR-Лізі) небайдуже, що відбувається з PR-індустрією в Україні. Ми прагнемо до того, щоб вітчизняний PR-ринок не був стоячим болотом, покритим баговинням і закритим від навколишнього світу. Ми не хочемо варитися у власному соку, ми хочемо розвиватися, рости, підвищувати свою компетенцію, обмінюватися думками, ідеями, енергією з колегами – з України та інших країн. Ви скажете: але для цього є профільні конференції, хіба цього не достатньо? На мій погляд, це тільки одна сторона монети – та, яка передбачає отримання інформації, але не має на увазі, в більшості випадків, справжню розкіш людського спілкування. Фестиваль же, у свою чергу, надає обидві ці можливості. І в цьому його незаперечна перевага і причина затребуваності.
РМ: Що Ви хотіли б побажати учасникам Фестивалю і колегам по професії?
– Головне – любити ту справу, якою займаєшся. Тоді і життя буде хороше, і жити добре. І нам, і тим, чия репутація в наших надійних руках – :). А ще хочу запросити всіх, хто ще не визначився з планами на 17-18 травня, приєднатися до нас. Повірте: заряд енергії та позитиву на цілий рік вам гарантований!
Reklamaster.com, 30.04.2013