Новини
XII Міжнародний PR-Фестиваль: підсумки і враження
10-11 квітня 2014 р. у Києві відбувся XII Міжнародний PR-Фестиваль, який за традицією зібрав майже 200 провідних українських фахівців у сфері суспільних комунікацій. Незважаючи на складну ситуацію в країні, свято вдалося – гості з Великобританії, Німеччини, Латвії та Росії прибули, як і було заплановано. «Ми робили фестиваль за принципом – «бачу мету – не бачу перешкод» – в екстремально-аномальних умовах. Тому я безмежно рада, що нам вдалося все задумане», – прокоментувала подію Олена Дерев'янко, віце-президент Всеукраїнської PR-Ліги та голова Оргкомітету Фестивалю.
У рамках Дня Бізнес-PR (10 квітня) з вітальним словом в режимі відеоконференції виступила президент Міжнародної асоціації зі зв'язків з громадськістю (IPRA) Зехра Гунгор, а з докладом-аналізом ситуації у світовій PR-індустрії засновник і генеральний директор The Holmes Report і SABRE awards Пол Холмс. У дискусії про ситуацію на українському ринку взяли участь керівники провідних українських ЗМІ – Олександр Богуцький (телеканал ICTV), Вадим Денисенко (Espreso.tv), Антон Підлуцький (ІА «РБК-Україна») і Севгіль Мусаєва (проект Hubs), Олексій Погорєлов (генеральний директор Української асоціації видавців періодичної преси). Досвід використання social media в бізнес-цілях обговорили представники малого та великого бізнесу, аутсорсингових digital-агентств, ініціатори соціальних проектів: Наталія Валевська (засновник онлайн-проекту ShoeShoe), Тарас Гаврилюк (керівник SMM напрямку «УкрСиббанку»), Сергій Дідковський (PR-стратег, PR-менеджер Компанії «Ольшанський і партнери»), Андрій Ічкенко (партнер діджитал-агентства «Інакше»), Ольга Кудиненко (засновниця проекту «Таблеточки»).
Про ефективні моделі організації корпоративних комунікацій і Investor Relations в умовах кризи говорили керівники PR-департаментів найбільших українських багатогалузевих холдингів – Наталія Ємченко (СКМ) та Євген Загорулько («СМАРТ-холдинг»); галузевих компаній-лідерів – Ганна Лічман (Корпорація «АТБ») іСергій Тріфонов («Мілкіленд»), банківських установ – Тетяна Шикерява («УкрСиббанк») та Віра Тарасенко («Русский Стандарт»), а також відомий вітчизняний економічний експерт Борис Кушнірук.
Про сучасні тенденції у світі візуальних комунікацій розповідали провідні вітчизняні експерти в сфері дизайну та інфографіки (Андрій Газін – керівник інформаційно-довідкової служби журналу «Корреспондент», Андрій Загородский – керівник проекту Newsplot.org, Юрій Курільчук – дизайнер-інфографер видання «Вести») в режимі віртуозної модерації Сергія Чуєва, голови Спілки дизайнерів України.
Крім того, учасникам Фестивалю була надана унікальна можливість познайомитися і поспілкуватися з українським дизайнером, який отримав європейське визнання, «людиною-брендом» Федором Возіановим (TM «v o z i a n o v»). А також отримати корисні поради, як відображати інформаційні атаки від одного з провідних юристів компанії Arzinger. «Мабуть, XII Міжнародний PR-Фестиваль – найкращий захід для PR-фахівців. Такий квітник спікерів, і головне – нічого зайвого. Тим, що вони розповідають реально можна користуватися», – так охарактеризувала День Бізнес-PR Олена Конопля, екс-редактор відомого харківського інформаційного агентства Status Quo, нині PR-експерт «EuroBasket-2015».
Гості XII Міжнародного PR-Фестивалю високо оцінили тему Дня політичного PR (11 квітня) – «У пошуках національної ідеї та суспільної злагоди». Спеціально для заходу свої виступи з прогнозом майбутнього України підготували польський громадський діяч і знаменитий режиссер Кшиштоф Зануссі, український економіст і дійсний член Римського клубу Богдан Гаврилишин, російський мислитель, учень братів Стругацьких Сергій Переслєгін. Спеціальними гостями Фестивалю стали мер Львова Андрій Садовий і засновниця культового російського телеканалу «Дождь» Наталія Сіндєєва. Своє бачення стратегії суспільного розвитку України представили латвійський PR-консультант Крістіан Розенвальдс, український соціальний психолог і письменник Олег Покальчук і популярний український журналіст Віталій Портников. У ході панельних дискусій своє бачення шляхів пошуку національного примирення висловили директор Українського інституту в Лондоні Енді Гундер, голова Синодального інформаційно-просвітницького відділу Української Православної Церкви протоієрей Георгій, а також політичні експерти, які не потребують додаткового представлення: Ігор Мінтусов (Росія), Денис Богуш, Дмитро Видрін, Вадим Карасьов, Євген Копатько, Михайло Погребинський.
«Це автоматично вивело ніби лабораторний PR на дещо інший рівень. І в п'ятницю це була реальна спікерська феєрія . Від Віталія Портникова до супер-пранкера Вована222. Через сюрприз в особі львівського мера Андрія Садового. Який був заявлений у скайпі, а насправді виявився в залі живцем. І до засновника телеканалу «ДОЖДЬ» Наталії Сіндеевой або начальника всієї інформаційної політики Правого сектора Борислава Берези ... (Хай вибачать мене ті, кого я не згадав)...», – написав на своєму Facebook-акаунті відомий громадський діяч, правозахисник і гуру української журналістики Андрій Капустін.
Тему прозорості та щирості публічних персон стосовно української політики обговорили мер Львова Андрій Садовий, президент холдингу Internet Invest Group Олександр Ольшанський, PR-консультанти таких політичних сил, як «Свобода» і «Правий сектор». Про фейк-епідемії та методи боротьби з дезінформацією розмовляли ініціатори проекту «Фейк Контроль», експерти в сфері кризового PR Ростислав Касьяненко і Захар Чистяков, а також топ-пранкер пострадянського простору Vovan222. Практику використання social media як інструменту самоорганізації громадян в рамках громадських ініціатив аналізували Осман Пашаєв(відомий український, кримський журналіст), Христина Бердинських (керівник соціального проекту «Єлюди», який стрімко завоював популярність світового рівня), Анна «Ахава» Тесленко (ініціатор топ-проектів телеканалу ICTV).
Фінальним аккордом Дня політичного PR стали панельна дискусія «Інтернет-телебачення – чи є життя поза Майданом?» за участю Вадима Денисенко (головний редактор ТК Еспресо.TV), Олексія Семенова (генеральний продюсер ТК 112), Наталії Сіндеевой. А також творча зустріч ще з однією «людиною-брендом» – цього разу української медіаіндустрії: Дмитром Гордоном.
А філософськи-резюмуючий підсумок Фестивалю підвів у своєму відгуку Сергій Переслєгін, який написав у своєму листі Оргкомітету: «Сучасний PR на мій погляд повинен перетворитися на передачу смислів замість агітації за товари, послуги, розваги, політичні програми. Людина стає вільною, духовною і такою що творить спільно з іншими. Народжуються і інші соорганізованості людей. Дарування і розуміння ще не стало економічними категоріями, але як знати? Світ змінюється ... В муках це народжується на Майдані в Києві. Повільно і еволюційно визріває в черевах колишніх імперій. Спасибі вам за те, що піднімаєте теми, де є не тільки людина , але й людство»
Статті та відеоматеріали за підсумками обох днів роботи будуть поступово з'являтися у ЗМІ-медіаспонсорів події, на сайті та в Facebook-сторінці. А тим часом Оргкомітет уже почав підготовку XIII Міжнародного PR-Фестивалю – збір ідей тем, кандидатур спікерів та інтерактивних подій-сателітів. «Щоб наступний Фестиваль, який знову ж таки відбудеться при будь-якій політичній і економічній погоді, ще вище підняв планку якості, якої ми досягли в нинішньому році», – резюмувала Олена Дерев'янко.