Новини
Життя і комунікації в епоху постправди
У 2017 році головною темою Міжнародного PR-Фестивалю стануть «Комунікації в епоху постправди».
Термін «постправда» у тому розумінні, в якому його вживають сьогодні, вперше використав сербсько-американський сценарист і драматург Стів Тесич. У 1992 році журнал The Nation опублікував його есе, присвячене Ірангейту та війні у Перській затоці, в якому автор поскаржився, що суспільство добровільно визнало за собою право бути пійманим на гачок інформаційних маніпуляцій. «Ми, як вільні люди, вільно вирішили, що прагнемо жити в якомусь світі постправди».
Феномен постправди полягає в її варіабельності та багатоликості. Завдяки необхідній «обробці» початкова інформація обростає «потрібними подробицями», а разом з тим стає доступнішою, зрозумілішою та, відповідно, привабливішою для споживача. Правдивість фактів не відіграє принципової ролі. Головне – привернути увагу й передати необхідне інформаційне посилання.
Але хоча цей феномен постправди існує вже не один рік, інтенсивно звертатися до цього поняття стали після президентських виборів у США і референдуму про вихід Великої Британії з ЄС. Отже, немає нічого дивного, що саме термін «постправда» був визнаний Оксфордським словником словом №1 2016 року. «Обставини формування суспільної думки, за яких факти менш значущі, ніж емоційне сприйняття суб'єкта інформації» – таким є його зміст.
«Деструктивні багаторічні ігри з інформацією в інтересах деяких осіб і кланів зробили медіапростір токсичним і неухильно знижують якість життя людей, – зазначила голова Оргкомітету Фестивалю, віце-президент Української PR-Ліги Олена Дерев’янко. – Завдяки Інтернету і соціальним мережам ці процеси за силою негативного впливу цілком порівнянні з тотальним радіоактивним зараженням. А головна проблема, з якою ми стикаємося в епоху постправди, полягає у медіабезграмотності обивателів, які довірливо «заковтують» чергову інформаційну наживку і не помічають, як поступово стають носіями (і розповсюджувачами) раніше далеких для них поглядів і цінностей, борцями за чужі ідеали – навіть на шкоду собі. Про те, що це означає для суспільства та PR-професіоналів, ми й поговоримо на Фестивалі-2017».
Нагадаємо, XV Міжнародний PR-Фестиваль традиційно проводиться під егідою Української PR-Ліги, а його генеральним організаційним партнером виступає агентство PR-Service, яке багато років займає лідируючу позицію на українському ринку PR-послуг.